henkover

Direktlänk till inlägg 13 juli 2012

Fredagen den 13:e

Av Henrik Söderberg - 13 juli 2012 23:45

     


Fredagen den 13:e sista timme firades med den nostalgiska filmen med samma namn. samt en drink av typen Cuba libre. En drink som för en till exotiska varma platser, öppna stränder, miami beach eller vad du än känner för. Passar ju självklart bra till en mörk dämpad kväll i skräckens tecken!   

Kvällen fortsatte sedan filmen ut och sträckte sig längre in på början av den nästkommande dagen.


Filmen var sedvanligt bra och drinken som är detsamma som en rom och cola i karaktär, färg och ton, var även den till sin belåtenhet, för både mig och mitt sällskap. Faktum är att endast historien och bakgrunden till de båda drinknamnen skiljer dem samman. Kombinationen alkoholhaltig dryck och film var må hända inte perfekt, men funkade mycket skapligt.

Eftersom mitt intresse för drinkar för nuläget är starkt och är något jag vill lära mig mer om och kunna bra, så lägger jag ju självklart upp information om den i en länk också!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Henrik Söderberg - 9 juli 2014 13:50

Jag har nu tagit mig för att jobba i Norge en hel del. Jag som utomstående svensk kan därför trivsamt titta på de skillnader detta norska landskap har i jämförelse med Sverige. Det är intressant att titta på hur vårt grannland i språk och i kulltur v...

Av Henrik Söderberg - 21 juli 2012 20:00


  Gänget från StockholmFr vänster: GunnBritt, Janne, Helena, Adam, Emma, Lenna, Emilia, Jan, Juri En lördag, 21 Juli, cirka 17 grader varmt, partytält, och grillos i luften var förutsättningarna denna dag då 19 personer ur samma släkt äntl...

Av Henrik Söderberg - 15 juli 2012 19:31

  Detta är drinkensom har sin historia långt tillbaka till 1900-talets bygynnande sekel, där en vis Ernest Hemingway förmodas ha besökt baren La Bodeguita del Medio i Havanna och beställt en egenkomponerad favoritdrink han kallade Mojito. Drinken ma...

Av Henrik Söderberg - 15 juli 2012 13:50


  Här ser vi en drink som idag kanske är den allra populäraste, eller åtminstonde den mest vanliga. Den bygger på rellativt simpla ingridienser så som rom och cola. Romen kan vara både ljus eller mörk. Drinken spetsas sedan med lime och is och ...

Av Henrik Söderberg - 14 juli 2012 16:31

Landskapens ursprung går tillbaka till forntiden då Sverige delades upp i dessa för att indela egna lagar, landsting och politiska enheter för de olika regionerna. Numera saknas den politiska inblandningen av landskap sedan regeringsformen grundlad...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards