henkover

Direktlänk till inlägg 7 juli 2012

Min första springnota

Av Henrik Söderberg - 7 juli 2012 17:00

Gick in på Ikea för att äta nån av deras billiga menyer. När vi kommit till kassan visar sig kortbetalningsfunktionen vara ur funktion. Utan klöver i börsen ombeds vi äta vår mat och återkomma med kortbetalningen senare. Detta såg vi som ett allternativ att fräckt smita undan betalningen, och så gjorde vi. Min första springnota var så ett faktum.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Henrik Söderberg - 9 juli 2014 13:50

Jag har nu tagit mig för att jobba i Norge en hel del. Jag som utomstående svensk kan därför trivsamt titta på de skillnader detta norska landskap har i jämförelse med Sverige. Det är intressant att titta på hur vårt grannland i språk och i kulltur v...

Av Henrik Söderberg - 21 juli 2012 20:00


  Gänget från StockholmFr vänster: GunnBritt, Janne, Helena, Adam, Emma, Lenna, Emilia, Jan, Juri En lördag, 21 Juli, cirka 17 grader varmt, partytält, och grillos i luften var förutsättningarna denna dag då 19 personer ur samma släkt äntl...

Av Henrik Söderberg - 15 juli 2012 19:31

  Detta är drinkensom har sin historia långt tillbaka till 1900-talets bygynnande sekel, där en vis Ernest Hemingway förmodas ha besökt baren La Bodeguita del Medio i Havanna och beställt en egenkomponerad favoritdrink han kallade Mojito. Drinken ma...

Av Henrik Söderberg - 15 juli 2012 13:50


  Här ser vi en drink som idag kanske är den allra populäraste, eller åtminstonde den mest vanliga. Den bygger på rellativt simpla ingridienser så som rom och cola. Romen kan vara både ljus eller mörk. Drinken spetsas sedan med lime och is och ...

Av Henrik Söderberg - 14 juli 2012 16:31

Landskapens ursprung går tillbaka till forntiden då Sverige delades upp i dessa för att indela egna lagar, landsting och politiska enheter för de olika regionerna. Numera saknas den politiska inblandningen av landskap sedan regeringsformen grundlad...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards